지상관측소 conspicilium

 

 

I spent my life suffocating,

ignoring villains living inside me.

Oh, my guilt is never-fading.

It forever lives on

under my skin,

killing me from within.

나의 삶은 질식 속에 있고

내 안의 악을 외면하는 데 쓰이네

아, 나의 죄는 사라지지 않고

영원히 숨 쉬며 살아가네

내 피부 아래서,

내 심장 안에서 나를 죽여 가며.

 

Will you stay a part of me for the rest of my life?

You tighten your grip

like shackles on both my wrists.

Will you stay a part of me for the rest of my life?

그대 나의 일부가 되어 내 남은 생을 함께 살아줄 텐가?

그대는 손을 꽉 잡아 쥐었네

내 손목 위로 족쇄를 채우듯이

그대 나의 일부가 되어 내 남은 생을 함께 살아줄 텐가?

 

I once was a dreamer,

but then I grew up and saw the real world.

When I look in the mirror,

I can almost see you crawling

under my skin,

killing me from within.

Will you stay a part of me for the rest of my life?

한때 나는 꿈 꾸는 자였지

그러나 세월이 흐르며 진실을 보았네

거울을 들여다 보았을 때

그대가 바닥을 기며 고통스러워하는 게 보였어

내 피부 아래서,

내 심장 안에서 나를 죽여 가는 그대

나의 일부가 되어 내 남은 생을 함께 살아줄 텐가?

 

I bit my tongue for years.

I choked back every tear.

I carry you all on my own

'cause you insist you only feel at home.

나는 수 년 동안 혀를 짓씹고

모든 눈물을 걸어 잠궜네

그대의 모든 것을 짊어지며

그대가 나만을 원한다 고집하기에

 

Under my skin,

you're killing me from within.

Will you stay a part of me for the rest of my life?

내 피부 아래서,

내 심장 안에서 나를 죽여 주는

그대여, 나의 일부가 되어 내 남은 생을 함께 살아줄 텐가?